Göteborg Digital Marknadsföring

Letar du efter det bästa digitala marknadsföringsbyrå i Göteborg? Du hittade det just: Digital Specialist har levererat resultat för Göteborgs-kunder sedan 2001.

Vårt marknadsföringsgrupp med huvudkontor i Chicago har arbetat med Chicago-märken som är bland de största av de stora, inklusive Chicago Bears och The Field Museum.

Vi erbjuder en komplett uppsättning internetmarknadsföringstjänster, inklusive SEO, PPC, displayannonsering och e-postmarknadsföring.

Varför välja Digital Specialist som din marknadsföringsbyrå i Göteborg

Fullständigt utbud av Internetmarknadsföringstjänster
För många företag ger de bästa resultaten att använda olika metoder. Vi är mycket skickliga inom SEO, Google Ads, displayannonsering och e-postmarknadsföring. För små och medelstora företag, är det en enastående potential i alla dessa tjänster.

Kundvalidering & analys
Vi är en ledande marknadsföringsbyrå i Göteborg som spårar, validerar och rapporterar all försäljning i realtid och visar dem för dig via en lättanvänd administrationspanel. Du kan granska potentiella kunder medan de är heta och också utvärdera dina kampanjer utifrån faktiska försäljningsledningsdata. Se vår infografik för kundvalidering för att lära dig mer .

Heltidsanställd personal
Vår stora, interna personal inkluderar talang inom alla områden som krävs för att producera effektiva kampanjer av hög kvalitet: strateger, Internetmarknadsföringsspecialister, webbdesigners, utvecklare, textförfattare,  seo-specialister, analytiker och Google Ads-specialister.

5 tips för digital marknadsföring

  1. E-post marknadsföring. Testar du ämnesrader? Om inte, kommer din e-postmarknadsföringskampanj sannolikt att skrubba. En spännande ämnesrad är det som motiverar prenumeranter att öppna e-postmeddelandet. En vag, ointressant eller spammig ämnesrad resulterar i låga öppna priser och kan leda till avregistrering eller “markerad som skräppost” -åtgärder. Effektiv ämneskomposition är en konst, en specialitet inom copywriting. Ändå är metodiskt delad testning av ämnesrader viktigt, eftersom användarnas beteende är notoriskt svårt att förutsäga. Att testa som ett proffs leder till fler öppningar och fler nya affärer.
  2. Lead Validation. Ett viktigt steg i varje Internetmarknadsföringskampanj är leadvalidering – och ändå tar väldigt få företag det steget. Utan att validera potentiella kunder kommer du aldrig att kunna bestämma exakt hur bra dina kampanjer presterar; inte bara det, din förmåga att kontinuerligt förbättra kampanjer kommer också att vara mycket begränsad. Lead validering är processen för att separera sanna försäljningsledningar från andra typer av telefon- och formulärförfrågningar som skräppost, personliga telefonsamtal och försäljningsförfrågningar. Ofta representerar dessa icke-leadförfrågningar ett stort antal omvandlingar. Att klumpa ihop dem alla och kalla dem leder är mycket vilseledande. Akta sig!
  3. Innehåll på plats. Allt ditt webbplatsinnehåll bör skapas med samma syfte i åtanke: att påverka besökare att köpa, fråga och / eller bilda ett positivt intryck av ditt varumärke. Detta är lättare sagt än gjort. Det första steget är att förstå dina målgruppers behov, problem och mål. Det andra steget är att skriva och presentera bilder som tillgodoser deras behov, tillgodoser deras problem och uppfyller deras mål. Kanske det största (och vanligaste) sättet att misslyckas i detta arbete: skapa inåtfokuserat, funktionstungt / nytta-kort innehåll. Även om detta tillvägagångssätt kan tillfredsställa intern publik, kommer det att lämna kunder och utsikter kalla.
  4. Rapportering. Vilka är de viktigaste sakerna att se i dina månatliga rapporter om Internetmarknadsföring? I allmänhet bör du vara säker på att övervaka trafik och konverteringar, eftersom dessa två saker förmodligen är anledningen till att du investerar i internetmarknadsföring i första hand. En väl inrättad kampanj kommer att kunna identifiera trafikkällor och omvandlingskällor med hög noggrannhet. När kampanjer hanteras väl förbättras de kontinuerligt på grund av pågående prestandatest och taktiska och / eller strategiska förbättringar. Med tiden bör rapporterna indikera förbättring av trafiktotalen från kampanjinriktade källor och ökade omvandlingar från kampanjinriktade källor.
  5. Sökmotorer. Vi frågas ofta: “Ska vi inkludera Bing i vår PPC-kampanj eller begränsa oss till Google?” Det här är en bra fråga. För att vara säker, bör Google vara det primära fokuset, eftersom det står för cirka två tredjedelar av alla sökningar. Ändå har Bing en marknadsandel på cirka 20 procent och kan bidra till en kampanj. Huruvida Bing ska inkluderas eller inte beror på budget, kampanjens omfattning och konkurrenskraft. Till exempel på en mycket konkurrensutsatt marknad kan sökord med hög volym vara kostnadsförbjudande på Google men inom räckhåll för Bing. Slutsats: Endast en noggrann och skickligt genomförd analys kan avgöra vilka sökmotorer PPC-kampanjen ska innehålla.